Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
telewizja

Strajk kobiet w Cieszynie

Jutro (17.01) kobiety znów wyjdą na ulice. Strajk pod hasłem ''Deja Vu'' odbędzie się nie tylko w wielkich miastach. Swój udział w akcji zapowiedziały również mniejsze miejscowości. W Cieszynie Strajk Kobiet odbył się dziś (16.01).

Ogólnopolski Strajk Kobiet odbędzie się jutro (17.01), ale w Cieszynie już dziś (16.01) spotkała się grupa osób, by protestować. Na Rynku odczytano m.in. apel ogłoszony w ramach akcji Ratujmy Kobiety. 

Nie mówimy dziś do Strajku. Nie mówimy dziś do kobiet. Mówimy dziś do Ciebie, Polsko, bo chcemy, żebyś wiedziała.

10 stycznia 2018 Sejm głosami prawicy i prawicy udającej centrum, w tym posłów i posłanek udających opozycję, wyrzucił do kosza obywatelski projekt #RatujmyKobiety. Nie głosował nad liberalizacją prawa. Nie głosował nad legalizacją aborcji. Nie głosował za skończeniem z prawicową hipokryzją. Nie głosował nad ustawą. Głosował – zaledwie - w sprawie przekazania projektu do dalszych prac. 

Obudziłyśmy się dziś w Polsce, w której za nieodrzucaniem projektu gwarantującego nam normalne prawa reprodukcyjne byli Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz, Mariusz Błaszczak i Krystyna Pawłowicz. A jego odrzucenie zawdzięczamy nie tylko 166 głosom posłów PiS, ale m. in. i tchórzliwej ucieczce z sali plenarnej 39 posłów opozycji. 

Ale to nie jest jeszcze wszystko, co się stało. 10 stycznia 2018 Sejm, głosami posłów PiS, PSL, Kukiz15 i innych prawicowych przystawek zdecydował, że będzie procedować projekt zaostrzający prawo aborcyjne i zmuszający kobiety do noszenia i rodzenia płodów niezdolnych do samodzielnego życia autorstwa pani Kai Godek – która swój wybór w tej sprawie miała, a teraz prowadzi krucjatę, żeby pozbawić go wszystkie inne kobiety. I mówi wprost, że to tylko pierwszy krok, bo jej celem jest całkowity zakaz aborcji w Polsce i możliwość zamykania nas w więzieniach za poronienia. 

Przed nami prawicowy festiwal nienawiści do kobiet nie tylko w komisji sejmowej, ale i w atrapie Trybunału Konstytucyjnego, który pochyli się nad wnioskiem posła PiS B. Wróblewskiego, również zmierzający do całkowitego zakazu aborcji w Polsce. 

Dlatego 17 stycznia (a w Cieszynie wyjątkowo 16 stycznia o 17.00) spotykamy się na pikietach mobilizacyjnych Strajku Kobiet. Nie tylko w proteście, ale po to, żeby porozmawiać o tym, co planujemy. Policzyć się do organizowania się. Podzielić robotą, bo najcięższe czasy przed nami, a polegać możemy tylko na sobie. Zbudować i odbudować sieć edukacji obywatelskiej i wzajemnego wsparcia. Porozmawiać o tym, co zrobić, nie tylko żeby odzyskać Polskę dla nas – obywatelek i obywateli, ale żeby ona była dla wszystkich. 

Nie potrzebujemy teraz opozycji i jej przeprosin, nie potrzebujemy polityków i polityczek, nie potrzebujemy tej medialno – politycznej papki, która doprowadziła nas do miejsca, w którym jesteśmy. Do piekła kobiet. 

Potrzebujemy Ciebie, Polsko. (...)


MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

37
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2018-01-17 05:05:55
koszor: Prawo do życia nie jest czymś nad czym można dyskutować i próbować je podważyć. To jest prawo naturalne każdego człowieka, bez względu na wyznanie, pochodzenie czy kolor skóry.<br /><br /><br />Czy protestujące kobiety są na tyle nieświadome i niedouczone, że nie potrafią zaplanować ciąży? Czy wasi mężowie są takimi niedorajdami, że nie potrafią zadbać o własne dzieci?
2018-01-17 06:45:38
qqłka: W d...ch sęe poprzewracało.
2018-01-17 07:20:27
bronek91: HA HA HA HA HA, Gdzie ta Totalna Opozycja? Same widzicie, że to totalna porażka;) Gdzie Pani Barbara Nowacka? Dlaczego z duuużym wyprzedzeniem na okres, kiedy miały się odbyć rozmowy nad projektem, zaplanowała sobie egzotyczne wczasy? Może Pani Gabriela Lazarek teraz będzie stała pod siedzibą PO w Cieszynie? Bierzcie przykład z KOD http://pikio.pl/dzieje-sie-kod-szturmuje-siedzibe-po/ ;D:D:D:D Może poprosicie o zdanie tego młodego szefa .Nowoczesnej z regionu;) Niech się wypowie, albo przynajmniej poprzez wasz protest;) <br /><br />Ta wielka opozycja zdradziła, teraz szanowne kobiety widzicie, gdzie was ma tak zwana opozycja, w głębokiej D............ . Bronek dawno to pisał, nawet w komentarzach na ox, przez kogo jesteście wyzyskiwane. Rewolucja pożera własne dzieci. Zasada stara jak świat i wciąż aktualna;) Tak a propos Aborcja do 36 miesiąca ciąży i prawo do usunięcia Aborcji!!! Pytanie, czyje to słowa;D:D:D:D Może warto i te hasła rozwinąć?
2018-01-17 07:28:46
bronek91: Teraz pewnie Ci gieroje z partii tak zwanej totalnej opozycji czekają na prikazy z Warszawy;) Tacy oni samodzielni, tacy oni niezależni od centrów partyjnych;) Już widzę kampanie do wyborów samorządowych. Należę do partii x, ale tylko z przekonań, nie słucham prikazów z Warszawy;D:D:D:D:D Teraz widać kto słucha a kto nie;)
2018-01-17 07:51:26
faneczka11: Dlaczego to was nie dostało ? wstyd . Wierzę ,że w swoim życiu odczujecie ból , który czują nienarodzone dzieciątka niczemu nie winne
2018-01-17 08:49:58
krzysztof.mm: faneczka<br />pomijając infantylizm stylu - zarodki i płody do późnego etapu rozwoju nie posiadają na tyle wykształconego układu nerwowego, aby odczuwać ból<br />mało tego - niczego nie odczuwają<br />jajko to nie kura - mówi to coś pani, kiedy smaży jajecznicę?
2018-01-17 09:13:17
krzysztof.mm: koszor<br />najwyraźniej nie rozumiesz, o co w tym wszystkim chodzi<br /><br />po pierwsze wbrew temu co piszesz nad prawem do życia się od wieków dyskutuje i się je podważa, w praktyce nie tylko poprzez karę śmierci, masowe mordy i ludobójstwa wojenne - nota bene w owym podważaniu i gwałceniu prawa do życia wiodącą rolę przez wieki odgrywał kościół;<br /><br />po drugie, prawo do życia w sposób oczywisty odnosi się do osoby ludzkiej<br />i tu się zaczyna dogmatyczna i fanatyczna jatka [nota bene intensywnie prowadzona przez środowisko przykościelne, najbardziej w krwawą historię mordów i gwałtów umoczone]<br />kościół wywodzi swe stanowisko:<br />- z dogmatu o \&quot;świętości życia\&quot;<br />- z założenia, że zapłodnione jajo to człowiek<br />Obie te koncepcje są krótko mówiąc żałośnie niemerytoryczne.<br /><br />O praktycznej realizacji dogmatu \'świętości życia\' przez kościół już pisałem.<br />O to, kiedy de facto można zacząć mówić o początkach osoby ludzkiej spierają się od wieków naukowcy, filozofowie, teolodzy.<br />Póki co wiadomo, że w pierwszych paru miesiącach rozwoju embrionalnego i płodowego to życie nie ma żadnych istotnych cech kwalifikujących je jako osobę, przede wszystkim świadomości czy choćby możliwości odczuwania zmysłowego.<br /><br />Problem leży w ustaleniu w ramach prawa owej nieprzekraczalnej granicy. Ale tu powinni się wypowiadać naukowcy itepe, nie nawiedzone dewotki czy cyniczni biskupi o politykierskim zacięciu.<br />Last but not least - nikt dewotom i dewotkom nie zabrania żyć według zasad, do których chcą innych siłą przymuszać - ale doświadczenie mówi, że najczęściej to właśnie owa dewocja stanowi najmętniejszy glon naszej społeczności.<br /><br />Aborcje były, są i będą.<br />Cały ten fanatyczny szum wokół tematu to jedynie widome świadectwo głębokiej hipokryzji i obłudy w jakiej tonie dzisiaj kościół i jego baranki.
2018-01-17 09:16:28
krzysztof.mm: Brawo ekipa cieszyńska.<br />To nie przed jedną wielką manifestacją w Warszawie, ale przed tysiącami takich jak wasza w całej Polsce Kaczyński trzęsie dupą - i ma rację, umie liczyć i czuje, co to oznacza.
2018-01-17 09:38:01
Korektor: Sfiksowałyście, boście chłopa dawno nie miały! Chłopa wam trzeba!
2018-01-17 11:15:55
cd minerwa: In vitro zabronione dla tych ktorzy chca miec dzieci, aborcja zabroniona dla tych ktorzy nie chca ryzykowac zycia albo gdy ciaza jest z gwaltu. Do tego brak edukacji seksualnej w domach i szkolach, zaostrzenia w stosowaniu antykoncepcji.<br /> I tego wlasnie nie potrafie zrozumiec, dlaczego ci sami, ktorzy chca zakazu aborcji, jednoczesnie sa za ograniczeniem dostepnosci srodkow antykoncepcyjnych, edukacji seksualnej.<br /><br />W Polsce jest ok. 4 tys. dzieci niepelnosprawnych i przewlekle chorych w domach dziecka i rozumiem, ze obroncy rozczula sie tak samo nad tymi juz urodzonymi i zaadoptuja dzieciatka.<br />
2018-01-17 17:28:11
Donek: Nikt nie mówi że dzieci niepełnosprawne są z powikłań poszczepiennych. Dzieci szczepi się czterema szczepionkami do 24 godz. po urodzeniu szczepionkami z dodatkiem rtęci i aluminium. Nie jest to mądre. Między innymi szczepionką przeciwko gruźlicy. ja się pytam czy matka karmiąca prątkuje. Czy szczepienia muszą być do 24 godz. gdzie dziecko nie ma żadnej odporności. W 19 krajach Europy szczepienia są dobrowolne tylko w Polsce są prawie przymusowe, a rodziców za nieszczepienie karze sanepid który nie ma do tego żadnych uprawnień. Wg. mnie prawo aborcyjne w 1992r było bardzo dobrze dopracowane rząd powinien zając się ustawą o nieobowiązkowym szczepieniu dzieci wtedy niepełnosprawność wśród dzieci zmaleje. Najgorsze jest w tym że zrobili szczepienie dla dziewczynek przeciwko raku szyjki macicy nie dość ze szczepionka szkodliwa to ponoć powoduje niepłodność. Proszę się zapoznać bo warto o szczepionkach. https://gloria.tv/video/SjRUqv2ZAsPj3SsMf8uQBMDKf
2018-01-17 19:38:31
krzysztof.mm: jak czytam te teksty o szkodliwości szczepień to sobie myślę Panie Boże za co ten naród takimi idiotami karzesz?
2018-01-17 19:53:53
skuter66: Prawo do aborcji to sprawa indywidualnego sumienia i to kobieta będzie z tym żyć.
2018-01-17 20:00:16
koszor: Skuter- po to mamy rozum, żeby myśleć przed. <br /><br />Donek - ja swoje dzieci zaszczepiłem, ale do dzisiaj mam wątpliwości. I nie chodzi o same szczepienia - te są w porządku, ale właśnie o to, co przy okazji firmy farmaceutyczne tam wciskają. NWO pełną gębą! Masz nie myśleć, nie polemizować - masz łykać wszystko co ci podsuną.
2018-01-17 21:21:04
JoiTy: Koszor, lepiej byłoby dla ludzkości gdybyś je nie szczepił a dał wykastrować.
2018-01-17 21:30:13
mstudnicki: Widzę, że funkcjonariusze OX na posterunku: obfite relacje z każdego spotkania kilku zaciekłych feministek (nawet, gdy ostatnio było ich około 5 szt.), pełna treść jakiegoś pełnego nienawiści i skrajnego zaangażowania politycznego \&quot;apelu\&quot; i pompowanie skrajnie proaborcyjnych środowisk jako umiarkowanych i wyważonych, a kto nie z nami ten oszołom (i tutaj łatki do wyboru : pisowski, katolicki, prawicowy itp.).<br />Kilka miesięcy temu Cieszyn gościł kogoś z drugiej strony sceny politycznej, autora - jakby nie było - kilku ciekawych filmów dokumentalnych - Grzegorza Brauna. Na próżno szukałem po cieszyńskich portalach propagandowych, (och, przepraszam.. informacyjnych!) po co ten pan przyjechał, na jakie tematy się wypowiadał i w ogóle cokolwiek o tym spotkaniu. Po prostu szlaban informacyjny. Dlaczego to od znajomych muszę się dowiadywać, że w ogóle ktoś taki był i że na spotkaniu było wielokrotnie więcej uczestników niż na tym nieudolnym spędzie na płycie cieszyńskiego Rynku, którego frekwencja rozśmiesza nawet przeciwników obecnej władzy? Nie wierzę, żeby OX zapomniał, lub przeoczył takie spotkanie.<br />Pozdrawiam WSZYSTKICH czytelników.
2018-01-17 21:33:40
krzysztof.mm: joity<br />:D
2018-01-17 23:21:01
skuter66: joity przegiąłeś pałę!
2018-01-17 23:53:28
bronek91: krzysztof.mm<br />Nie każde jajko jest zapłodnione. Poczekej aż przyjdzie imigracja hinduska. Oni twierdzą że zapłodnione jajko to już istota żywa;) <br />\&quot;nie posiadają na tyle wykształconego układu nerwowego, aby odczuwać ból<br />mało tego - niczego nie odczuwają\&quot;- cytat <br />Rozwinięcie układu nerwowego nie przekłada się na zagadnienie podmiotowości. Osobiście w kwestiach biologicznych brałbym pod uwagę DNA. Płód ma to samo DNA co kobieta? Może do średniowiecza się odwołasz, bodaj ale ręki nie daję sobie uciąć, Tomasz z Akwinu twierdził, iż płód staje się człowiekiem w momencie kiedy ten przybierze kształt ludzki. <br /><br />\&quot;nad prawem do życia się od wieków dyskutuje i się je podważa,\&quot;- cytat<br />No właśnie, zawsze jedna ze stron powołuje się na naukę. Problem w tym, że nauka się rozwija i zawsze się będzie rozwijać. Jeszcze niedawno twierdzili że atom jest niepodzielny a pore roków tymu godali że Pluton to planeta. Wyciągnij wniosek, nie powinno się powoływać na to, co jest zmienne. Mówisz, że układ nerwowy ni ma rozwinięty, ok, ale co z DNA? <br /><br />\&quot;życie nie ma żadnych istotnych cech kwalifikujących je jako osobę, przede wszystkim świadomości czy choćby możliwości odczuwania zmysłowego.\&quot;- cytat <br />Krzysztof.... o podmiotowości decyduje prawo a nie biologia.... <br /><br />\&quot;Ale tu powinni się wypowiadać naukowcy itepe,\&quot;- cytat <br /><br />Kastę kapłanów danego wyznania zastępujesz kastą kapłanów innego wyznania, Krzysztof.mm gratuluję. Idę o zakład że za 40 lat ci twoi naukowcy będą podważani przez następców;) <br /><br />\&quot;nikt dewotom i dewotkom nie zabrania żyć według zasad, do których chcą innych siłą przymuszać - ale doświadczenie mówi, że najczęściej to właśnie owa dewocja stanowi najmętniejszy glon naszej społeczności.\&quot;- cytat <br /><br />Ino żeby jeszcze inne wyznania tak samo \&quot;narzucały\&quot; swoje poglądy innym, jak te polskie dewotki, świat byłby inny. Jakoś polskie emigracje na zachodzie nie tworzą stref no go. W przeciwieństwie do innych wyznań;) <br /><br />\&quot;Aborcje były, są i będą\&quot;- cytat <br /><br />Jak dali krzysztof.mm bydziesz jeździł na dziurawych gumach, i dali wierzył iż dzieci biorą się z kapusty, to aborcje dali będą. Roman Sklepowicz powiedział, kto to Ru.....Zapnij rozporek i problemu nie będzie. A te Panie nie będą musiały się narażać na towarzystwo smogu;) Pamiętaj że do tanga trzeja dwojga a kobieta przez takich jak Ty, zastaje sama.... To jest zasadniczy problem... <br />
2018-01-18 00:02:20
bronek91: krzysztof.mm<br />\&quot;Brawo ekipa cieszyńska.\&quot;- cytat <br /><br />Czego im gratulujesz? Że są politycznie wykorzystywane i traktowane jak mięso armatnie? I zaś je kolejna totalna opozycja Wyruch........ - naprawdę sukces!!!!! A co z przedmiotowym traktowaniem kobiet w kinematografii????? Gdzie te Panie są???????
2018-01-18 00:05:38
bronek91: cd minerwa <br />\&quot;zaostrzenia w stosowaniu antykoncepcji.\&quot;- cytat <br />Możesz podać jakiś przykład???
2018-01-18 00:10:40
bronek91: mstudnicki<br />Święto prowda.... Problem polega na tym, czy społeczeństwo zasługuje na mądrego przywódcę. Jak nie pierdnie, nie beknie, nie puści pawia to w mediach takigo brak. Brak uzależnień to brak możliwości kontroli, a takich lobby i sponsorzy na stanowisko pracy etatowych polityków firma x czy y nie potrzebuje.... To się nazywa demokracja...
2018-01-18 07:58:13
cd minerwa: bronek91<br />zdaje sobie sprawe, ze juz nie potrzebujesz zadnych srodkow antykoncepcyjnych, czy niebieskich pigulek ( chyba, ze raz na rok na Swieta Bozego Narodzenia) ale popytaj wsrod mlodych- to ci odpowiedza. <br />Najwiecej krzykaczy jest wsrod osob w wieku \&quot;moherkowym\&quot; - sam juz nie moze ale innym zaluje :)
2018-01-18 08:34:41
alouette: Zabawne te hasła:) Jakby ktoś nie wiedział, o co chodzi, stwierdziłby, że w Polsce szykują jakiś zbiorowy mord na kobietach, względnie obowiązkowe zapłodnienia :) Sponsorzy tych działań powinni podpowiedzieć im coś lepszego.
2018-01-18 08:39:08
alouette: Koszor - a propos szczepień - osobiście rozmawiałam z kobietą, której dziecko miało wstrząs po szczepionce skojarzonej. Cudem je wyratowali, było opóźnione w rozwoju. Ponoć za duża dawka na jeden raz dla takiego maluszka. Szczepienia same w sobie złe nie są, a nawet zbawienne, kwestia samych szczepionek właśnie, poszczególnych produktów.
2018-01-18 08:41:09
bronek91: Cd minerwa <br />Nie odpowiedziałaś na pytanie, pytałem się <br /><br />cd minerwa<br />\&quot;zaostrzenia w stosowaniu antykoncepcji.\&quot;- cytat <br />Możesz podać jakiś przykład???<br /><br />Po drugie, dlaczego łączysz środki antykoncepcyjne ze środkami na potencje? Prosiłem o konkretny przykład a nie twoje bezpodstawne wyobrażenia. <br /><br />Cd minerwa, rzucasz hasła, ale bez podstawy....
2018-01-18 08:54:48
alouette: Bronek, myślę, że masz świadomość, że osoby uważające, że człowiek nie zaczyna się od zarodka, mają ewidentnie wyprane mózgi (modą, wygodą, egoizmem, brakiem myślenia i wchłanianiem głupich artykułów) i nie ma co z nimi dyskutować. Poza ewidentnym ludobójstwem, z aborcją jest taki problem, że zaczyna się od zarodka, potem do 12 tygodnia, potem do 6 miesiąca, a już nawet wymyślili aborcję do 2 tygodnia po urodzeniu - są ludzie, którzy uważają, że dziecko bez świadomości, to jeszcze nie człowiek. Od małych kroczków się zawsze ZŁO zaczyna. W tym momencie żywcem rozrywają pewnie z setkę bezbronnych płodów - z rękami, nogami i układem nerwowym (bez znieczulenia, a one czują ból). Mnie się w głowie nie mieści, jak w ogóle można dyskutować o tym, czy tak wolno. Popierający aborcję nie myślą, jedynie tak jestem w stanie to sobie wytłumaczyć.
2018-01-18 09:18:11
alouette: Minerwa - odpowiem na Twoje pytanie, jako przeciwniczka aborcji. Jestem jak najbardziej za edukacją seksualną - uczenie odpowiedzialności, szacunku do swojego ciała (głównie dziewczyny), walka z seksem kipiącym z każdego kiosku, telewizora, monitora, itd. (walka przegrana z góry przy takim społeczeństwie). Są pary, które czekają z seksem do ślubu. Podchodzą do tematu odpowiedzialnie. To właśnie likwiduje niechciane ciąże, matki nastolatki, porzucone dzieci i inne problemy. Coraz więcej seksu be ślubu, coraz więcej rozwodów - więc argumenty typu \&quot;kupowanie kota w worku\&quot; są nietrafione. Co do antykoncepcji - sporo dziewczyn wpada na pigułkach, o reszcie środków i szkodliwości niektórych nie mówiąc (znajoma koleżanki urodziła dziecko ze spiralą wbitą w głowę) Ja wiem, że temat ciężki, ludzie są słabi i łatwo mówić. Jednak fakty są faktami. Trzeba iść bardziej w kierunku wstrzemięźliwości, nie rozwiązłości, ale w świecie z tyloma bodźcami erotycznymi nie jest łatwo. Pamiętaj, tutaj chodzi o miliardy zgarniane dzięki puszczaniu się.
2018-01-18 13:52:00
cd minerwa: @bronek <br />http://niedziela.pl/artykul/62310/nd/Dylematy-wokol-antykoncepcji <br /><br />Antykoncepcja wedlug Kosciola to grzech ciezki , do tego ?klauzula sumienia" niektorych lekarzy, ktorzy mineli sie zapewne z powolaniem. <br />Poczytaj sobie- jestb grom artykulow na ten temat. <br />
2018-01-18 14:34:54
cd minerwa: @ alouette<br />jezeli myslisz, ze rozwody sa li tylko z powodu seksu, to sie grubo mylisz a z wstrzemiezliwoscia seksualna maja problemy nawet ksieza :) <br /><br /> \&quot; tutaj chodzi o miliardy zgarniane dzięki puszczaniu się.\&quot; - jak piszesz<br />Puszczanie sie czyli prostytucja jako zjawisko wystepowalo juz przed kilku tysiecy laty i byla to prostytucja swiatynna, bo uprawialy ja kaplanki, potem pojawila sie tzw. swiecka . Schopenhauer powiedzial, ze \&quot;prostytutki to ludzkie ofiary zlozone na oltarzu monogamii\&quot;. W jakims sensie to prawda, ze monogamia i patriarchat przyczynil sie do rozwoju prostytucji. <br />Czyli temat stary jak swiat i nie ma nic wspolnego tylko z czasami wspolczesnymi.<br /><br />Co ciekawe -<br />\&quot;Pierwsi chrześcijanie nie potępiali jednoznacznie prostytucji. Św. Augustyn uważał nawet, że pozamałżeński płatny seks jest niezbędny, pisząc \&quot;usuń prostytucję ze społeczeństwa, a rozpusta rozszaleje się wśród kobiet uczciwych. Prostytucja w mieście jest jak ściek w pałacu. Zlikwidujesz ściek, to cały pałac zacznie śmierdzieć\&quot;. <br /><br />Kobieta jesli nie chce dziecka to je usunie. Niestety taka jest prawda czy nam sie to podoba czy nie - tak bylo, jest i bedzie. Zadne zakazy nie pomoga- zrobia to oficjalnie lub nie. Uwazam, ze kazda kobieta powinna zadecydowac sama za siebie . Jezeli kobieta lub dziewczynka zostalaby zgwalcone przez jakiegos ?potwora" nikt nie ma prawa jej mowic, co ma robic a tym bardziej pan urzednik, ksiadz albo stary facet bez rodziny. Nikt. <br /> Jezeli kobieta czy dziewczynka przy pomocy rodziny sa w stanie udzwignac ten ciezar to chwala im za to, ale nie potrafilabym potepic innej decyzji.<br /><br />Jestem jak najbardziej za madra edukacja seksualna ale nie na lekcjach religii. <br /><br />
2018-01-18 15:24:58
alouette: Minerwa, proszę, czytaj mnie ze zrozumieniem ( a propos rozwodów - kompletnie nie o tym pisałam.<br /><br />Niezależnie od historii prostytucji (\&quot;puszczanie się\&quot; nie jest tym samym, co prostytucja - nastolatki na dyskotekach kasy za to z reguły nie biorą , prawdą jest, że zyski z pornografii, antykoncepcji, aborcji (łącznie ze sprzedażą jej \&quot;środków ubocznych\&quot;) są ogromne i firmy, które na tym zarabiają, robią wszystko, żeby interes się kręcił. Jak w każdym biznesie.<br /><br />A propos Augustyna, ciekawy temat. Masz może źródło? Nie żeby Cię sprawdzać, ale chciałabym znać kontekst tej wypowiedzi.<br /><br />I masz rację, nikt nie ma prawa mówić kobiecie, co ma robić. Jej ciało, jej sprawa - może się tatuować, mieć 100kg nadwagi, może przejmowac się każdym gramem tłuszczu, może nosić długie włosy, albo być łysa. Ale jeżeli chce zabić, łamie prawo (no właśnie, walka teraz właśnie z przepisami prawa, zauważ...). Dziecko rozwijające się w jej brzuchu jest innym życiem, zależnym od niej. Nikt nie każe jej tego dziecka wychowywać, może je oddać. A że ciąża i poród łatwe nie są.... trudno, takie jest życie - ludzie tracą nogi, mają raka, tracą pracę. itd. Po prostu nie popieram zabijania ludzi niezależnie od wszystkiego (poza obroną konieczną - kiedy ktoś np. biegnie z nożem, żeby kogoś zabić właśnie).
2018-01-18 18:05:25
cd minerwa: alouette - wejdz na google i poczytaj.<br />Tutaj mam link na ciekawe wyjasnienie ks. Krzysztofa Smykowskiego / strona 143<br />cejsh.icm.edu.pl/.../10_Smykowski_Krzysztof_Prostytucja.pdf <br /><br />\&quot;Chrześcijańska refleksja teologiczna i teologicznomoralna zawsze oceniała prostytucję w sposób jednoznacznie negatywny. Niektórzy myś- liciele (jak choćby wspomniani św. Augustyn i św. Tomasz) uznawali jednak, że władze cywilne mogą w pewnych warunkach tolerować istnienie tego zjawiska. Nie jest to jednak jakakolwiek próba usprawiedliwienia prostytucji czy łagodzenia jej oceny moralnej\&quot;.<br />Cos jest na rzeczy- skoro w ten sposob chca wybielic slowa sw. Augustyna.<br /><br />http://www.fronda.pl/blogi/miroslaw-salwowski/czy-kosciol-katolicki-popieral-legalnosc-prostytucji-26qm7hg8,41043.html - rowniez pokretna proba wyjasnienia na zasadzie - kosciol niby przeciwny ale ... <br /><br />Prof. dr hab. Andrzej Karpinski z Uniwersytetu Warszawskiego - pisal, ze sw. Tomasz z Akwinu uznawal- \&quot; że prostytucja jest w pewnym sensie nawet potrzebna, bo spełnia rolę "swoistej toalety w domostwie" - może brzydko pachnie, ale bez niej cały dom pachniałby jeszcze gorzej \&quot;.<br /><br />Sama wyciagnij wnioski. <br /><br /><br />
2018-01-18 22:41:33
bronek91: cd minerwa<br /><br />Nadal nie odpowiedziałaś na pytanie.... <br /><br />cd minerwa<br />\&quot;zaostrzenia w stosowaniu antykoncepcji.\&quot;- cytat<br />Możesz podać jakiś przykład???<br /><br />Podanie linka do niedzieli jest odpowiedzą na pytanie? Niedziela to organ prasowy obecnego rządu czy tygodnik katolicki? Jaki obecny rząd wprowadził \&quot;zaostrzenia w stosowaniu antykoncepcji.\&quot;? Tak przy okazji, żebyś wiedziała na przyszłość, kwestie polityki rządu są realizowane na takich stronach: <br /><br />isap.sejm.gov.pl<br /><br />cd minerwa, zacznijmy od WOS, do edukacji seksualnej też dojdziemy... <br />Jedynie rząd może Ci czegoś realnie zabronić. Związek wyznaniowy takiego prawa nie ma... związek wyznaniowy jedynie, co Ci może zrobić, to wskazać co jest moralne a co nie. Wybór należy do Ciebie. Myślisz ze wszyscy podporządkują się nakazom danego związku wyznaniowego? Zadaniem związku wyznaniowego jest uświadomić, wybór należy do jego członków. Zatem nie rozumiem skąd Twoje obawy, Rzeczpospolita Polska jest państwem świeckim. Jeżeli treści danego związku wyznaniowego Ci nie odpowiadają, nikt nie nakazuje Ci do niego należeć. Jako Katolik do łóżka Ci cd minerwa nie zaglądam, Ty nie zaglądaj do pod kołderki katolikom. <br /><br />\&quot;Antykoncepcja wedlug Kosciola to grzech ciezki \&quot;- cytat <br />Tak twierdzi się w KK, to prawda, ale to sprawa wewnętrzna KK i jego członków a Tobie co do tego???? Ja się nie wtreniam np. do Świadków Jehowy, jakie oni mają zdanie w kwestii obyczajowej. Są to dorośli ludzie, niech robią co chcą. Znów inny związek religijny może domagać się od wyznawców abstynencji w zakresie używania papierosów. Co mi do tego, skoro nie chcą, niech nie palą.... <br /><br />cd minerwa, odróżniaj kwestie kościelne od państwowych. To nie jest to samo... <br />
2018-01-18 23:36:51
bronek91: Cd minerwa <br /><br />Ja Ci proponuję najpierw poczytać Biblię a potem się zajmuj co jaki ksiądz powiedział. <br /><br />Co powiedział Jezus w sprawie cudzołóstwa i grzechów nieczystości? <br />Jeżeli tylko pomyślisz!!! Już z daną kobietą w sercu swoim dopuścisz się cudzołóstwa!!!! <br /><br />\&quot;Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa.\&quot; Mt 5, 27. <br /><br />Kogo cd minerwa masz słuchać? Księdza czy Chrystusa? Czy ten ksiądz za Ciebie umarł? <br /><br />\&quot;Puszczanie sie czyli prostytucja\&quot;- cytat <br /><br />Cd minerwa, puszczanie się to jedno, prostytucja to zupełnie co innego. Puszczamy się z przyjemności jest to rozrywka, prostytucja to sprzedawanie własnego ciała, to praca. Jako kobieta, choć nie znam Twojej płci społecznej, powinnaś to wiedzieć. Nie każda tak zwana łatwa kobieta jest prostytutką. <br /><br />\&quot;prostytucja swiatynna, bo uprawialy ja kaplanki\&quot;- cytat <br /><br />Prostytucja świątynna to rytuał, część obrzędu religijnego. Nie zawsze zajmowały się tym kapłanki, czasem np. w Babilonii zwykłe kobiety. <br /><br />\&quot;Schopenhauer powiedzial, ze \&quot;prostytutki to ludzkie ofiary zlozone na oltarzu monogamii\&quot;\&quot;- cytat <br /><br />Zatem twierdzisz, iż w społeczeństwach opartych np. o poligamie prostytucji nie ma??? W Iranie nie ma prostytucji, czy raczej tylko inaczej się nazywa;) <br /><br />\&quot;W jakims sensie to prawda, ze monogamia i patriarchat przyczynil sie do rozwoju prostytucji.\&quot;- cytat <br /><br />Święty Panie Boże, zlituj się nad cd minerwa!!!!! Cd minerwa, Ty weź, idź do Krytyki Politycznej, tam Ci powiedzą, że prostytucja to zjawisko oparte o kwestie społeczne. Kobiety często prostytuują się z biedy, kiedy sytuacja je zmusza. Jest to tak zwany wentyl bezpieczeństwa dla kobiety, iż kiedy jej egzystencja jest zagrożona, zawsze może niezbędne dobro zdobyć w nieco inny sposób. Nawet ten KK stoi na stanowisko, iż prostytucja wymuszona nie jest traktowana jako grzech..... Stosunkowo mniej jest kobiet, które z własnej woli poddają się tej profesji. <br /><br />\&quot;\&quot;Pierwsi chrześcijanie nie potępiali jednoznacznie prostytucji. Św. Augustyn uważał nawet,\&quot;- cytat <br /><br />Cd minerwa, Augustyn żył na przełomie IV i V wieku, Kościół powstał w I wieku:D:D:D Za Augustyna nie było już dawno pierwszych chrześcijan;D Gratuluje wiedzy cd minerwa. <br /><br />Chrześcijanie o prostytucji zawsze mieli jednoznaczne zdanie. To grzech!!!! To grzech wymierzony w ciało ludzkie jako świątynię Boga. <br /><br />\&quot;że pozamałżeński płatny seks jest niezbędny, pisząc \&quot;usuń prostytucję ze społeczeństwa, a rozpusta rozszaleje się wśród kobiet uczciwych. Prostytucja w mieście jest jak ściek w pałacu. Zlikwidujesz ściek, to cały pałac zacznie śmierdzieć\&quot;.\&quot;- cytat <br /><br />Cd minerwa, te słowa raczej wiąże się ze św. Tomaszem z Akwinu, ale nie będę się wgłębiał. A co do kobiety pochwyconej na cudzołóstwie powiedział Jezus???? Idź i nie grzesz już więcej!!!! <br /><br />Zważ, iż chrześcijanie, w odróżnieniu od innych wyznań na siłę nie próbują negować rzeczywistości. Wiadomo, iż zawsze będzie prostytucja, to zjawisko społeczne, choć część kobiet podejmuje się z innych względów. To prawda, iż teologowie zwracali uwagę, iż prostytucja w pewnych granicach może być tolerowana i przynosi pozytywne efekty społeczne. Z czym to cd minerwa związane? Z młodymi, samotnymi mężczyznami. Teologowie stwierdzili, iż skoro zjawisko i tak będzie istnieć, lepiej będzie jak będą demoralizować się z paniami lekkich obyczajów niż mają podrywać mężatki i destabilizować rodziny i życie społeczne. Co nie oznacza, iż w świetle nauk Biblii, nie popełniają grzechu. Teologowie stwierdzili jedynie prostą zależność społeczną. Nie stwierdzili, iż jest to dobre, tylko dopuszczalne. <br /><br />\&quot;dziewczynka zostalaby zgwalcone przez jakiegos ?potwora\'\' nikt nie ma prawa jej mowic, co ma robic a tym bardziej pan urzednik, ksiadz albo stary facet bez rodziny. Nikt.<br />Jezeli kobieta czy dziewczynka przy pomocy rodziny sa w stanie udzwignac ten ciezar to chwala im za to, ale nie potrafilabym potepic innej decyzji.\&quot;- cytat <br /><br />Cd minerwa, uważam iż kompromis aborcyjny jest wyczerpujący i powinniśmy go zachować. Jeżeli jest trudność społeczna, po co zachodzi w ciąże? Jeżeli ktoś jest biedny, to powód żeby się od razu wieszał? Może dopuścimy eutanazję z biedy;D Nie zapominaj, iż za część tych aborcji, znaczną część, odpowiadają nieodpowiedzialni mężczyźni. Zostawiają kobietę samą lub sami nakazują kobiecie usunąć dziecko. Zastanawia mnie, dlaczego ci zwyrodnialcy są pomijani w dyskusji społecznej......... <br />
2018-01-18 23:48:57
bronek91: Cd minerwa <br />Jak chodzi o edukację seksualną, widać, że Ci brakuje, mylenie środków na potencję z antykoncepcją to mistrzostwo z Twojej strony. Widać ze musisz nadrobić braki.... Jak chcesz, możesz się do mnie zgłosić na korki, ni mach żech żodnym ksiyndzym ani katechetom, zatem Twoji warunki świeckości są spełnione;) Bronek Ci wytłumaczy, na czym polega różnica...
2018-01-19 12:10:57
cd minerwa: broneczku - wynajmij sobie salke parafialna, moze ktos po mszy przyjdzie i poslucha Twoich prelekcji. Moze nawet na Twoje amory skusi sie jakas pani a moze pan (nie znam Twojej orientacji), bo widac, ze masz potrzebe \&quot;wyszumiec\&quot; sie w roznych dziedzinach :)<br />
2018-01-19 21:38:56
bronek91: cd minerwa <br />To Ty się domagasz edukacji seksualnej, nie ja;) Jo ewentualnie mogym Ci udzielić korki;) <br /><br />Tak przy okazji, może przedstawisz mi swój cennik?
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: