Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Marka turystyczna Śląsk Cieszyński

Kanapki, ciasteczka, kołacze cieszyńskie. To pierwsze, kulinarne skojarzenie z naszym regionem. Tych przysmaków nie zabrakło na konferencji poświęconej marce Śląsk Cieszyński, która odbyła się w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.

We wrześniu Śląsk Cieszyński otrzymał tytuł Certyfikowanej Polskiej Marki Turystycznej. To ważne wyróżnienie, które daje wiele możliwości. I o tych możliwościach rozmawiano podczas konferencji, która odbyła się w Starostwie Powiatowym w Cieszynie. W spotkaniu udział wzięli: poseł na SEJM RP Mirosław Suchoń, Starosta Cieszyński Mieczysław Szczurek, Bogdan Kasperek – Dyrektor Biura Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza” w Cieszynie, Henryk Pieszka – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Organizacji Pozarządowych Starostwa Powiatowego oraz Wojciech Hławiczka – inspektor Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Organizacji Pozarządowych Starostwa Powiatowego.

Kasperek przybliżył historię powstania marki turystycznej Śląska Cieszyńskiego. Podkreślał, że to długofalowy proces. Zaczynaliśmy w pierwszej połowie lat 90-tych kiedy, dziś już nieistniejący, Związek Komunalny Ziemi Cieszyńskiej zachęcał samorządy do tego, żeby promować się razem. To były pionierskie czasy. To był początek. Gdyby nie ta lekcja, to wydaje mi się, że nie znaleźlibyśmy się ze Śląskiem Cieszyńskim w tym rozumieniu turystycznym w tym miejscu w którym jesteśmy dziś. Udało nam się dokonać czegoś co wydaje się być sporym sukcesem – przyznał w rozmowie z OX.PL Bogdan Kasperek.

Dyrektor Stowarzyszenia „Olza” podkreślał, jak ważna jest odpowiednia strategia i promocja marki. Przedstawił plany na najbliższą przyszłość oraz nowe, transgraniczne projekty tj.:   „Wspólne dziedzictwo”, „Euroregion bez nudy” i „Pogranicze śląsko-morawskie”. Promocja marki Śląsk Cieszyński powinna mieć swoje przełożenie w liczbie osób odwiedzających właśnie Śląsk Cieszyński. Statystyki odwiedzin w województwie śląskim prowadzone są w granicach powiatów. Powiat cieszyński w województwie śląskim w tej turystyce wewnętrznej od kilku lat, jest jednym z liderów. To nie powinno się zmienić. Dla nas ważne jest promowanie naszego regionu jeszcze bardziej profesjonalnie i przyciąganie grupy turystów, których jeszcze tutaj nie ma – dodał Kasperek.

Naczelnik Pieszka opowiedział o procesie tworzenia marki, o działaniach związanych z jej budową zaś Wojciech Hławiczka przedstawił niedawno zrealizowany projekt pn. Śląsk Cieszyński bez granic”. Projekt ściśle związany z budową marki Śląsk Cieszyński. W ramach szeregu działań powstał portalu turystyczny Śląska Cieszyńskiego (www.cieszynskie.travel), który ma zebrać w jednym miejscu jak najbogatszą i jak najpełniejszą informację dot. produktów turystycznych i atrakcji turystycznych regionu Śląska Cieszyńskiego. Efektem realizacji tego projektu jest również film promocyjny Śląska Cieszyńskiego. Po tygodniu od publikacji na FB ma już blisko 100 tysięcy wyświetleń. Dostępny jest także na kanale YouTube (zobaczStarostwa Powiatowego w Cieszynie. 

 

MSZ/mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: