OX Sonda - Czy dokarmiać gołębie ? Waszym zdaniem ...
14.02.2018 18:00
OX Sonda - pytamy mieszkańców Cieszyna o to czy należy dokarmiać gołębie. Co na to mieszkańcy? oglądajcie.
O co jeszcze pytaliśmy mieszkańców? Zobacz>>>
Komentarze
25
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
2018-02-14 19:10:15
nemezis666:
Szanowni starsi ludzie, może Was też należy przestać dokarmiać. Większość z Was chodzi do kościoła, a nie dosłyszała tego przesłania \" "Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili". Święty Franciszek z Asyżu słysząc te Wasze mądrości chyba by nie zdzierżył. No cóż, nie ma w Was miłości do bliźniego, to nie ma co oczekiwać miłości, czy choćby szacunku dla innych istot żywych. <br />
0
0
2018-02-14 20:20:45
bronek91:
nemezis666<br /><br />Dokładnie!!!! Pełna zgoda. <br /><br />To człowiek zagospodarował okoliczny ekosystem. To człowiek pozbawił zwierzęta terenów pod żerowiska. To człowiek doprowadził do wyginięcia wielu gatunków. In plus, to człowiek niejednokrotnie nasprowadzał te zwierzęta i wypuścił.... Zwierzę adaptuje się do zastanych warunków, w obecnych czasach nie ma innego wyboru. Jeżeli nie chcecie dokarmiać, to w pierwszej kolejności przestańcie dokarmiać szczury. Czyni to każdy kto wyrzuca jedzenie do kosza.... Powinniśmy zachować konsekwencje- prawda? <br /><br />Bardzo dziękuję za to nagranie, widać poziom intelektualny mieszkańców. <br /><br />Teraz proponuję zrobić nagranie w jaki sposób, dlaczego i kiedy powinniśmy dokarmiać zwierzęta;)
0
0
2018-02-15 00:54:11
Silesian:
Miłośników zwierzaków i tych którzy racjonalnie myśląc chcieli by sie gołębi z rynku pozbyć pogodził by sokół. Gołębi na pewno by ubyło a atrakcja dla miłośników ptaków lepsza niż gołębie. <br />
0
0
2018-02-15 07:53:11
:
Może zanim wplątaliście w to religię to warto było szczegółowo zapoznać się z informacjami, dlaczego nie należy dokarmiać gołębi i jaki ma to przynieść efekt?? Co ciekawe, można znaleźć dużo informacji na ten temat od ekologów, których zamiarem jest dobro zwierząt a nie działanie na ich szkodę...
0
0
2018-02-15 09:02:28
bronek91:
Silesian<br />Nie jestem pewien czy w naszych warunkach sokół jest gatunkiem synatropijnym. Takim z pewnością jest kuna domowa, która w miejskich warunkach świetnie sobie radzi, żywi się gołębiami i szczurami. Do tego nie rzuca się w oczy tak jak np. bezpańskie koty.
0
0
2018-02-15 09:02:42
spitfire:
Równo-mierny, ale ty jesteś idiota.
0
0
2018-02-15 09:21:52
bronek91:
Równo-mierny<br />\"od ekologów, których zamiarem jest dobro zwierząt\"- cytat <br /><br />No ciekawe...... Pierwsze słyszę, taka licentia poetica. Strasznie spłycone, in plus dobro zwierzęcia można różnie rozumieć...<br /><br />Np. Czy PO- milicjant lub policjant/strażnik miejski który wypisuje mandat niby za zaśmiecanie polegające na dokarmianiu zwierząt działa dla dobra, czy na szkodę zwierzęcia? <br />Odpowiedzieć można różnie;D ;D ;D <br /><br />Zawsze uważałem, iż ekolog jest osobą zajmującą się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie między tymi organizmami. <br /><br />A zastanawiałeś się ca ma oznaczać wyrażenie <br />\"Teraz proponuję zrobić nagranie w jaki sposób, dlaczego i kiedy powinniśmy dokarmiać zwierzęta;)\"-mój własny cytat<br /><br />Dlaczego nikt nie prowadzi akcji jak i kiedy powinniśmy dokarmiać zwierzęta. Np. gołębiom, kaczkom, łabędziom niektóre rodzaje pożywienia ewidentnie szkodzą a ludzi nieświadomie właśni nimi dokarmiają. Tym powinny się zająć odpowiednie komórki a nie wystawianiem bezsensownych tablic. Kolejny przykład na to jakie gieroje i \"BOCHATEROWIE\"(SIC!) pracują na niektórych gminach.
0
0
2018-02-15 11:05:44
mlesz:
Miłośnicy gołębi niech je wezmą na swoje gospodarstwa/podrówra. Parapety budynków oraz podwórza pokryte są kilkucentymetrową warstwą ptasich odchodów.
0
0
2018-02-15 15:36:52
stefanbbn:
Powinno się raczej unikać karmienia chlebem.<br /><br />- Choć dokarmianie ptaków chlebem to popularne zjawisko, należy z tym uważać. Chleb zawiera sól i szczątkowe ilości drożdży, czyli grzybów, a to może powodować u ptaków choroby układu pokarmowego
0
0
2018-02-15 16:07:44
stefanbbn:
nie wszyscy wiedza ja sol jest dla ptakow szkodliwa:Różne gatunki mają różną wrażliwosć na sól, jednak dla wszystkich (poza ptakami żywiacymi sie organizmami pochodzącymi ze słonych wód) jest ona szkodliwa bardziej niż dla ssaków. Są dwa powody. Pierwszy to jest inna budowa i fizjologia układu wydalniczego. Ptaki nie potrafią usunąć nadmiaru soli z moczem. Nie mają gruczołów potowych więc też nie mogą wydalić soli z potem. Ptaki żywiące się organizmami zyjącymi w słonych wodach mają albo specjalne gruczoły nosowe, które są odpowiedzialne za wydalanie soli, albo potrafią wytworzyć mocz hipertoniczny. Poza tym u ptaków w wyniku zatrucia solą występuje sklonność do obrzęków.<br />
0
0
2018-02-15 16:17:44
krokusik:
Człowiek sprowadził na rynek gołębie (filozof ma pole do popisu), więc człowiek powinien je wyplenić z rynku. Najważniejsze zdanie powinni mieć bezpośredni zainteresowani czyli mieszkańcy okolicy rynku. Reszta albo się dostosować do ich decyzji, albo zaadoptować po kilka ptaków na swoją posesję. Proste. A obrońcy, czy inne filozoficzne twory niech się zajmą znęcaniem się nad komarami, czy muchami. Wiecie jak one cierpią przyklejone do lepu? Pierwszy który mnie skrytykuje niech poda adres, żebym wiedział gdzie przesłać złapane myszy.
0
0
2018-02-15 16:45:37
stefanbbn:
krokusik.zastanow sie nad teza:Ludzi coraz wiecej.krokusow coraz mniej
0
0
2018-02-15 16:57:29
krokusik:
@stefanbbn - rozwiń myśl bo nie kumam.<br />Ja napiszę prościej, a Ty zaznacz gdzie się nie zgadzamy. OK?<br />Wszystko w nadmiarze robi się przykre. Parę gołębi na rynku to fajna sprawa, ale plaga i obsrane dachy i parapety już nie jest takie miodzio. Moim zdaniem powinno się zmniejszyć ilość tych ptaków na rynku i okolicach. Metod jest wiele, niekoniecznie truciem, czy strzelaniem. Są środki antykoncepcyjne, ZAKAZ DOKARMIANIA, utrudnianie zakładania gniazd. O aborcji nie wspomnę. <br />A teraz napisz kolego @stefanbbn gzie mieszkasz. W okolicy rynku? Masz dach, który jest w zasięgu tych ptaków? No i ile tych ptaków już adoptowałeś. Pozdrawiam.
0
0
2018-02-15 17:20:33
stefanbbn:
@krokusik-co chcialem przez to wyrazic, ze to my ludzie niszczymy obszary przyrody w taki sposob ze flora czy fauna jest zmuszona albo do przenoszenia sie do naszych siedlisk, miast, albo ginie.Zniszczylismy naturalne przestrzenie flory i fauny i to bez litosci dla zwierzat czy roslin,teraz zabieramy sie do wyniszczenia tej reszty co sie przystosowala.Natura powinna sie sama regulowac-czlowiek przerwal ten prosty mechanizm niszczac przestrzen zyciowa zwierzat i roslin.System ekologiczny jest ze soba powiazany,nie mozna jednego gatunku zniszczyc bo nie znamy skutkow tego wyniszczenia.Juz zapomnielismy ze np. golebie pocztowe pare tysiecy lat sluzyly w rozwoju naszej cywilizacji.
0
0
2018-02-15 17:32:08
krokusik:
Zgadzam się z tobą. Sam pamiętam gniazda i jaskółki w oborze, jak mama z babcią krowy doiły to pięknie strzygły skrzydłami. Tych wspomnień, czy obrazów nie sposób opisać i wytłumaczyć w teraźniejszości. Teraz sterylne warunki, kafelki w oborach, itepe. Jednak gołębie na rynku stwarzają dla mieszkańców więcej problemów, niż pożytku. Poza tym coraz więcej dziwnych chorób, czy zaraz się pojawia i nie dziwię się ludziom że mają obawy. Nikt tu nie jest za likwidacją gołębi, tylko za ograniczeniem populacji. Weź to pod uwagę, proszę.<br />
0
0
2018-02-15 18:03:02
stefanbbn:
@krokusik,ty i ja jestesmy produktami naszych czasow,caly nasz system oparty jest na ekonomicznych powiazaniach,wszystko co naraza nas albo spolecznosc na koszty odrzucamy,dlatego takie zdania jak piszesz golebie stwarzaja wiecej problemow niz z nich pozytku sa tak normalne ze nie zastanawiamy sie nad nimi.My wszyscy pojedynczy czlowiek czy spolecznosc nie chcemy zadnej odpowiedzialnosci za nasze czyny ktore rujnuja ziemie i jej mieszkancow.Wszystko co kosztuje staramy sie odrzucic.I tutaj nie krytykuje Ciebie ale nasz SYSTEM WARTOSCI oparty na pieniadzu.Kiedys slyszalem takie zdanie:jak czlowiek wytnie ostatnie drzewo,zje ostatnia rybe to sie przekona dopiero wtedy ze pieniedzy nie mozna jesc.Krokusik serecznie pozdrawiam i zycze milego wieczoru.
0
0
2018-02-15 19:16:50
bronek91:
Stefanbbn<br />Dokładnie!!!! Pełna zgoda!
0
0
2018-02-15 19:24:18
bronek91:
mlesz<br /><br />"Miłośnicy gołębi niech je wezmą na swoje gospodarstwa/podrówra"<br /><br />Trafiłeś jak kulą płot. Bronek ma na swoim podwórku spore stadko. Gdybyś miał minimalną wiedzę, zdawałbyś sobie sprawę, iż gołębie zawsze wracają na stare śmieci;D:D:D<br /><br />"Parapety budynków oraz podwórza pokryte są kilkucentymetrową warstwą ptasich odchodów."- cytat <br /><br />Tak samo jak tereny po masowych imprezach spowite są warstwą śmieci.... To powód aby takich imprez nie organizować? Tak samo z gołębiami, należy powołać odpowiednią logistykę. Ludzie sami na świecie nie są.... A jak już mówimy o ekskrementach, jeżeli tak wszystko lubisz delegować na swoje podwórko, to zorganizuj tam sobie odpływ z łazienki..... Tylko tak żeby terenów sąsiadów nie zanieczyścić....
0
0
2018-02-15 19:25:49
bronek91:
krokusik<br /><br />Jest i krokusik ze swymi farmazonami:D:D:D:D jak zwykle wyskakuje jak Filip z Konopi. Czym Ty zaś chcesz zabłysnąć??? <br /><br />"rozwiń myśl bo nie kumam."- cytat <br /><br />To tylko i wyłącznie twój problem;D:D:D:D:D<br /><br />"Są środki antykoncepcyjne, ZAKAZ DOKARMIANIA, utrudnianie zakładania gniazd. O aborcji nie wspomnę."- cytat <br /><br />No gratulacje dla poziomu krokusik, jakbym Panią Monikę Płatek słyszał, z tekstem, iż w związkach jednopłciowych rodzi się tyle samo dzieci a nawet więcej niż w związkach różnopłciowych. Możesz podać jej rękę.... <br /><br />Co do regulacji populacji są inne synantropijne gatunku, które już wymieniłem. W podstawówce nie uczyli???? Trzeba było chodzić na przyrodę/ biologię a nie ciepać w szkołę kamieniami. <br /><br />Co do zakazu, wskaż o jakie podstawy można go podeprzeć. Nie powołuj się na zaśmiecanie, to już przereklamowane.... In plus, rynek to nie osiedle zamknięte tylko przestrzeń publiczna, tak żebyś nie miał wątpliwości... <br /><br />"Poza tym coraz więcej dziwnych chorób, czy zaraz się pojawia i nie dziwię się ludziom że mają obawy."- cytat <br /><br />Skoro nie są potrzebne, to po co istnieją???? Gaja stanowi racjonalny system.... Nie ma gatunków które nie są potrzebne. <br /><br />Co do chorób, jakbym słyszał retorykę PiS w kwestii tak zwanych uchodźców. Skoro organizm jest niedożywiony, wiadomo iż jest słabsza odporność. <br /><br />"niech się zajmą znęcaniem się nad komarami, czy muchami."- cytat <br /><br />Lepi pozdrów kolegów z komisariatu, a jak już mówimy o znęcaniu się nad jakąkolwiek istotą żywą, skupmy się najpierw na tych 42 osobach, które w latach 2012- 2015 straciły życie na polskich komisariatach. Co było tego powodem??? <br />
0
0
2018-02-15 20:04:53
krokusik:
Psy szczekają, karawana idzie dalej ;)
0
0
2018-02-15 20:12:07
bronek91:
Twój problem polega na tym, że tę karawanę prowadzi Bronek:D:D:D Psy atakują, ale jak się chce psa uderzyć, kij się znajdzie:D:D:D:D
0
0
2018-02-15 20:22:14
krokusik:
To jest mały problem w porównaniu z twoim. Tobie wydaje się, że masz rację. W sumie to masz rację, wydaje ci się.
0
0
2018-02-15 20:34:54
bronek91:
Mi się może wydaje a Tobie ino się zdo... <br />krokusik, odpowiedź nie w temacie, wracaj gdzie Twoje miejsce i nie zaśmiecaj wątku.
0
0
2018-02-16 07:51:47
erik:
Absolutnie nie dokarmiać.Niewłaściwe dokarmianie szkodzi więcej niż pomaga.Straż powinna karać tych karmiących różnym pieczywem i byle czym.To samo dotyczy kaczek na Olzie i innych miejscach.
0
0
2018-02-16 18:00:02
bronek91:
erik<br />Zapoznaj się z początkowymi komentarzami (przynajmniej). <br />To iż możesz się np. udławić nie oznacza, iż nie powinieneś jeść niczego. Zgadzam się, iż pewne rodzaje pożywienia szkodzą ptakom. Miejscowa gmina powinna zmienić politykę wobec tych żyjących na terenie miasta. Powinna być prowadzona działalność informacyjna czym i kiedy dokarmiać. Oczywiście na tablice zawierające takowe informacje, podejrzewam, iż nie znajdą się środki. Natomiast na głupotę, jak zwykle budżet jest nieograniczony....
0
0
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: